- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ne visos išvykos nuosava transporto priemone užsienio šalyse būna sklandžios. Bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenimis, per metus techninės pagalbos iškvietimų Europos keliuose padaugėjo ketvirtadaliu. Dažniausios techninės pagalbos iškvietimų priežastys užsienyje - automobilio variklio gedimas, eismo įvykis ar prakiurusi padanga. Turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu - tai antras populiariausias keliavimo būdas po skrydžių lėktuvais.
Pasak „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktoriaus Artūro Juodeikio, priežastys, dėl kurių vairuotojams prireikia pagalbos kelyje, Lietuvoje ir užsienyje nesiskiria, tačiau, kai kelionė nutrūksta toli nuo namų, vairuotojai patiria kur kas daugiau streso.
„Nemalonus nutikimas kelyje, sugriauti planai, o dar ir nepažįstama aplinka, kalbos barjeras - tokia situacija daugelį išmuša iš vėžių. Todėl prieš išvyką savo automobiliu į užsienį reikia pasiruošti - atlikti išsamią automobilio apžiūrą, ypač variklio, važiuoklės, kitų sistemų. Tai rekomenduojama daryti ne kelionės išvakarėse, o iš anksto, kad prireikus dar būtų laiko remonto darbams. Be to, automobilio apžiūra reikėtų pasirūpinti, nepaisant to, ar vykstama kelių dienų išvykai į kaimyninę valstybę, ar keliaujant į tolimesnes šalis“, - pataria A. Juodeikis.
Nemalonus nutikimas kelyje, sugriauti planai, o dar ir nepažįstama aplinka, kalbos barjeras - tokia situacija daugelį išmuša iš vėžių.
Eksperto teigimu, prieš vykstant į užsienį nuosava mašina, taip pat labai svarbu iš anksto išsiaiškinti, kur reikėtų kreiptis pagalbos, jeigu vis dėlto kiltų gedimų, užsirašyti svarbiausius kontaktus, nes numeris, kuriuo riektų skambinti iš užsienio, gali skirtis nuo to, kuriuo reikia kreiptis esant Lietuvoje. Taip pat verta pasidomėti, ar, pavyzdžiui, turimas kasko draudimas užtikrina techninę pagalbą už Lietuvos ribų ir kokiomis sąlygomis ji teikiama.
„Lietuvos draudimo“ statistika rodo, kad daugiausia po užsienį keliaujantiems vairuotojams techninės pagalbos prireikia palyginti netoli nuo Lietuvos - Lenkijoje, Vokietijoje, Latvijoje. Tačiau, lietuviams nuosavu automobiliu vis drąsiau vykstant į tolimesnes keliones, techninės pagalbos iškvietimų fiksuojama ir Prancūzijoje, Italijoje ar Ispanijoje.
„Jeigu automobilio techninė pagalba priklauso ir už Lietuvos ribų, apie įvykį ar gedimus užsienio keliuose pirmiausia būtina pranešti savo draudikui Lietuvoje paskambinus nurodytu numeriu. Jo atstovai nurodys, kokių tolesnių veiksmų reikia imtis arba susisieks su savo partneriais, teikiančiais techninę pagalbą konkrečioje užsienio šalyje“, - sako A. Juodeikis.
„Lietuvos draudimo“ kasko draudimas užtikrina techninę pagalbą ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Bendrovė dirba su Europos techninės pagalbos tinklu „ARC Europe“.
Pernai „Lietuvos draudimo“ klientai techninę pagalbą Europos keliuose kvietė 540 kartų. Įvykių pasitaikė pačių įvairiausių - nuo ištuštėjusio degalų bako iki eismo įvykių, nuo variklio gedimų iki pamestų automobilio raktelių.
Pasak A. Juodeikio, dalis techninės pagalbos paslaugų gali būti suteikiamos iš karto, pavyzdžiui, kasko draudimą turintiems „Lietuvos draudimo” klientams užsienyje yra užtikrinamas nemokamas degalų atvežimas, taip pat tokios paslaugos, kaip rato keitimas, automobilio užvedimas išsikrovus akumuliatoriui, avarinis durų atrakinimas arba pagalba užklimpus.
Kartais automobilis yra vežamas ir iki vietos autoserviso nedideliems remonto darbams, kad žmonės galėtų toliau tęsti kelionę. Svarbu žinoti, kad remonto darbai jau nebėra techninė pagalba ir jos išlaidas turi padengti pats vairuotojas. Tiesa, priklausomai nuo techninės pagalbos sąlygų, kol vyksta remonto darbai, gali būti suteikiama nemokama nakvynė, taksi paslaugos, kai kuriais atvejais - ir pakaitinis automobilis.
Vis tik, „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pernai beveik kas antram užsienyje techninę pagalbą kvietusiam klientui prireikė automobilio transportavimo paslaugų - vadinasi, savo transporto priemone jie kelionės tęsti nebegalėjo. Po didelių eismo įvykių nesaugi vairuoti mašina arba dėl gedimų, kurių remontas užsienyje kainuotų labai brangiai, transporto priemonė iš užsienio yra gabenama į Lietuvą. Priklausomai nuo šalies, iš kurios vežamas automobilis, tai gali trukti iki 20 dienų. Tokiu atveju automobilis nuvežamas į kliento nurodytą vietą Lietuvoje, o dėl jo remonto jau tenka spręsti pačiam automobilio savininkui.
„Lietuvos draudimas“ skaičiuoja, kad vidutiniškai už Lietuvos ribų klientams suteiktų techninės pagalbos paslaugų vertė siekia apie 300 eurų, bet pasitaiko ir žalų, siekiančių tūkstantį ir daugiau eurų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...