Vairuojančiųjų amžius: stereotipai ir statistika

  • Teksto dydis:

Apie vairavimo kultūrą ir vairuotojų įgūdžius galima išgirsti įvairių stereotipų: esą vieni – pernelyg neatsakingi, kiti – perdėtai atsargūs. Ką liudija draudikų sukaupta transporto priemonių žalų statistika?

Remiantis „Lietuvos draudimo“ duomenimis, daugiausia eismo įvykių šiais metais buvo užfiksuota vairuotojų nuo 36 ir 45 metų amžiaus grupėje.

Šio amžiaus vairuotojai buvo susiję su 28 proc. visų bendrovėje registruotų gyventojų transporto žalų. 2023-iųjų duomenys rodo panašią situaciją – 27 proc. visų privataus transporto žalų.

Anot Artūro Juodeikio, „Lietuvos draudimo“ žalų departamento direktoriaus, aukštas šios amžiaus grupės avaringumas gali būti susijęs su tuo, kad šie vairuotojai – vieni aktyviausių ir daugiausia keliaujančių.

„Į 36–45 metų amžiaus grupę patenka nemažai aktyvaus gyvenimo būdo asmenų, taip pat jaunų tėvų, kuriems daug parankiau naudotis automobiliu nei, tarkime, viešuoju transportu. Tikėtina, kad jaunesnių amžiaus grupių gyventojai daug dažniau naudojasi viešuoju transportu ir pavėžėjų paslaugomis“, − sakė A. Juodeikis.

Saugiausiai vairuoja 18–25 ir 66–86 metų amžiaus vairuotojai. Šiemet šiose amžiaus grupėse fiksuota atitinkamai 5 ir 10 proc. visų transporto žalų.

Neseniai pradėję vairuoti žmonės dėl patirties, įgūdžių stokos būna atidesni ir atsargesni.

„Pradedantiesiems vairuotojams galioja didesni greičio ribojimai, tai iš dalies gali būti susiję su mažesniu žalų skaičiumi. Neseniai pradėję vairuoti žmonės dėl patirties ir įgūdžių stokos dažnai būna gerokai atidesni ir atsargesni kelyje“, – svarstė ekspertas.

Pasak A. Juodeikio, vairuotojų amžiaus grupė, pasižyminti didžiausiomis žalomis, yra vyresni nei 86 metų asmenys.

„Avarijų skaičius apskritai nėra labai didelis, bet žalos fiksuojamos didesnės nei kitose amžiaus grupėse. Tačiau tokio amžiaus vairuotojų nedaug“, – reziumavo specialistas.

Vieni dažniausiai į eismo įvykius patenkančių automobilių, „Lietuvos draudimo“ duomenimis, – BMW, „Toyota“ ir „Volkswagen“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

alis...

alis... portretas
visiems be išimties reikia kasmet ant simuliacinio stendo pasivažinėti... daug kas paaiškėtų... reakcijos greitį irgi patikrinti būtų ne pro šal...

alis...

alis... portretas
na, jei su skrybele ir dar su akiniais... tai tokiems reikia specženklo ant abiejų stiklų...

senjoras

senjoras portretas
Dauguma tai palyginus jauni ir mažo turbūt raštingumo vairuotojai - jiems pagrindinis kelias ne kliūtis, lenda kur reikia ir nereikia, o apie greitį nerė net kalbos
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių