- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Energetikos ministerijai ir Vokietijos kompanijai „Danpower" nusprendus taikiai išspręsti tarpusavio teisinius ginčus, taikos sutartyje patvirtintas ir vokiečių ketinimas investuoti į 100 elektromobilių krovos stotelių tinklą Lietuvoje. „Danpower" finansų direktoriaus Burkhardo Vogelio teigimu, tokia investicija paskatintų Lietuvos gyventojus ir verslą įsigyti bei naudoti daugiau elektromobilių, kurie rinkoje vis dar yra brangesni, nei įprasti.
Vokietijos Hanoverio savivaldybės įmonei „Enercity" priklausanti kompanija „Danpower" šiuo metu Vokietijoje eksploatuoja per 70 elektromobilių stotelių. Dar 50 bus įrengta vien šiemet, o iki 2020 metų jų skaičius turėtų padidėti iki 600.
„Situacija tiek Vokietijoje, tiek Lietuvoje ar kitose šalyse yra gana panaši - verslas, institucijos ir žmonės vengia įsigyti elektra varomų automobilių. Viena svarbiausių to priežasčių - krovos stotelių trūkumas", – teigė B. Vogelis.
Jo teigimu, kad gyventojai ir verslas imtųsi aktyviau naudotis draugiškais aplinkai elektromobiliais, būtina plėsti krovos stotelių infrastruktūrą.
„Elektros kainos Lietuvoje yra mažesnės nei Vokietijoje. Jei kiekvienoje automobilių stovėjimo aikštelėje būtų po krovos stotelę, elektromobilių naudojimo mastai išaugtų", – mano B. Vogelis.
Pasak jo, Vokietijoje įrengtos elektromobilių krovos stotelės naudoja žaliąją elektros energiją, pagaminamą „Danpower" ir „Enercity" priklausančiose elektrinėse.
„Kaune, mūsų kogeneracinėje elektrinėje, gaminame elektrą iš biokuro. Šią žaliąją energiją galima būtų panaudoti ir elektromobiliams pakrauti", – sakė B. Vogelis.
Anot jo, „Danpower" yra sukaupusi daug patirties įgyvendinant didelio masto žaliosios energetikos projektus Vokietijoje ir galėtų ją sėkmingai pritaikyti Lietuvoje.
B. vogelio teigimu, elektromobilių naudojimo tendencijos pasaulyje kasmet auga, o „Enercity" ir „Danpower" aktyviai siekia būti to dalimi. Elektromobilių krovos stotelių plėtrai Vokietijoje bendrovės artimiausiais metais žada skirti per 10 mln. eurų investicijų.
„Skaičiuojame, kad vairuoti elektromobilį, kuro kainos atžvilgiu, šiuo metu yra beveik tris kartus pigiau nei įprastą transporto priemonę. Ateityje elektromobilių pranašumų turėtų tik daugėti", – teigė B. Vogelis.
Pasak jo, prie šių ekologiškų transporto priemonių plėtros prisideda ir jų vairuotojams kuriamos papildomos, išskirtinės sąlygos - galimybė važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis, specialios vietos stovėjimo aikštelėse.
Vokietijos investuotoja šiuo metu yra pareiškusi savo ketinimą investuoti į 100 krovos stotelių tinklą Lietuvoje. „Danpower" finansų direktorius B. Vogelis teigia, kad galimybės ir sąlygos investicijoms bus aptartos ir suderintos su Energetikos ministerija.
„Mūsų ketinimas investuoti į elektromobilių krovos stotelių tinklą Lietuvoje yra ženklas, kad investicinė aplinka šalyje gerėja. Matome, kad dabartinė Vyriausybė ėmėsi spręsti įsisenėjusias energetikos problemas. Tai aiškiai parodo ir mūsų su Energetikos ministerija pasiektas taikos susitarimas".
Vokietijos Hanoverio savivaldybės įmonei „Enercity" priklausanti kompanija „Danpower" kartu su Lietuvos partneriais valdo atsinaujinančios energetikos kompaniją „Danpower Baltic". „Danpower Baltic" Lietuvoje yra investavusi beveik 100 mln. eurų, jai priklauso šešios biokuro ir viena kogeneracinė jėgainė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Degalai per savaitę pigo Lietuvoje, brango Estijoje
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek sumažėjo, o Estijoje – pakilo. Latvijoje brango benzinas, pigo dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K&ldqu...
-
Dėl viaduko rekonstrukcijos ties „Mega“ – eismo ribojimai3
Nuo liepos 22 d., pirmadienio, laikinai keičiasi pėsčiųjų ir transporto priemonių judėjimas viaduku ties „Mega“, jungiančiu Užnerio ir Jotvingių gatves. ...
-
„Volvo“ sunkvežimių gamintoja pelną per metus išaugino beveik 1,5 karto
Švedijos sunkvežimių gamintoja „Volvo Group“ paskelbė grynojo pelno per antrąjį metų ketvirtį susižėrusi beveik 1,5 karto daugiau nei prieš metus, nepaisant to, kad įplaukos beveik nepakito. ...
-
Bręsta KET pokyčiai: kai kurie užmojai verčia kraipyti galvas9
Dar šiemet vairuotojus gali pasiekti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susisiekimo ministerija siūlo didinti atstumą tarp važiuojančių automobilių, keisti ištisinių linijų kirtimo tvarką. ...
-
„Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviai: ne kiekvienas jose pajėgtų finišuoti1
Alinantis 50 laipsnių karštis automobilyje, nenuspėjamos ir dažnai koją pakišančios oro sąlygos, daug fizinio pasiruošimo reikalaujantis krūvis – iššūkiai, kurie laukia kiekvieno lenktynių dalyvio. Prasidedant ...
-
Akiratyje – pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktai: tai privalote žinoti!13
Pėstieji ir dviratininkai vis dažniau patenka į eismo įvykius, o to priežastis – Kelių eismo taisyklių (KET) nežinojimas. Pasak ekspertų, vienas iš pavyzdžių – kai šalia gatvės nutiestas dviračių takas, tačiau dviratini...
-
Kinija automobilių eksportą pirmąjį pusmetį padidino beveik trečdaliu2
Kinija per pirmąjį pusmetį eksportavo 2,79 mln. automobilių – 30,5 proc. daugiau nei prieš metus, skelbia agentūra „Xinhua“, remdamasi Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenimis. ...
-
Degalai Lietuvoje per savaitę pabrango, Latvijoje – tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek pakilo, Latvijoje pabrango tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas, o dyzelinas kiek atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdq...
-
Seimas nepritarė automobilių techninės apžiūros sistemos reformai8
Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, siūlančioms liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą. ...
-
Tyrimas: greitį viršija 76 proc. vairuotojų13
Greičio viršijimas, policijos duomenimis, yra pagrindinė skaudžiausių eismo įvykių priežastis. Tačiau lietuviai vairuotojai neišsižada šio įpročio. ...