Lenkijoje žengta link analogiško suskystintųjų gamtinių dujų terminalo kūrimo, kuris veikia Klaipėdoje ir kurio nuotrauka pristatoma Gdansko terminalo informaciniuose blokuose.
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) ir naftos terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ iki metų turėtų pabaigos apsispręsti dėl SGD laivo-saugyklos „Independence“ išdujinimo pajėgumų išplėtimo, sako bendrovės vadovas Darius Šilenskis.
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo Brazilijoje operatorės „Klaipėdos nafta“ akcininkai leido suteikti iki 5,9 mln. eurų garantijas projektą įgyvendinančioms įmonėms.
Nuo antradienio iki spalio 1-osios dėl techninės priežiūros darbų laikinai stabdoma suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo veikla, o laivas-saugykla „Independence“ bus atjungtas nuo dujų perdavimo sistemos ir peršvartuotas kitoje Klaipėdos uosto vietoje.
Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalui tapus pagrindiniu dujų tiekimo šaltiniu Lietuvai ir Baltijos šalims, prognozuojama, kad 2023 metais iš SGD terminalo (per Klaipėdos stotį) į bendrą Lietuvos dujų sistemą bus įleista apie 32 teravatvalandės (TWh), arba 78,7 proc. visų dujų.
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) ir naftos terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ nori įvertinti galimybes išplėsti SGD terminalo išdujinimo pajėgumus nuo 3,75 mlrd. iki 5 mlrd. arba 6,25 mlrd. kubinių metrų.
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo Klaipėdoje išlaikymas vidutiniam buitiniam vartotojui kainuoja 1–3 centus už kubinį metrą dujų, o jo saugumo dedamosios kaina reikšmingai sumažėjusi, pristato terminalą prižiūrinčios „Klaipėdos naftos“ (KN) SGD komercijos skyriaus vadovė Jurgita Šilinskaitė-Venslovienė.
Apie kainas – brangu, pigu – kalbėti labai paprasta, kai lyginame kainas prekių, kurias galime suvartoti, čia ir dabar, kitaip tariant – pajusti apčiuopiamą naudą už sumokėtus pinigus. Kai kalbame apie dujas, tas pajautimas tampa labai reliatyvus – pinigai sumokėti, o kokia ta pirštais apčiuopiama nauda?
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalas ir laivas-saugykla „Independence“ – ne tik energetinės nepriklausomybės simboliai, bet ir sėkmingai realizuotas milžiniškas infrastruktūros objektas, netolimoje ateityje nešiantis dividendus Lietuvos ekonomikai. Tuo neabejoja žurnalo „Valstybė“ leidėjas ir žurnalistas Eduardas Eigirdas.