- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo 2024-ųjų sausio į uostamiesčio gatves išriedės inovatyvūs ir ekologiški elektra varomi autobusai. Jiems jau įrengta 13 įkrovos stotelių, kur vienu metu bus įkraunami 26 elektriniai autobusai.
Privalumų – žymiai daugiau
Įkrovimo stotelės įrengtos bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ teritorijoje. Dar penkios tokios stotelės pastatytos autobusų stotyje.
Naujieji ilgieji elektriniai autobusai talpins per 120 keleivių. Juose – ne vienas privalumas tiek keleiviams, tiek ir vairuotojams – nuo šildomų sėdynių, patobulintos keleivių informavimo sistemos, didesnių ekranų, USB jungčių keleivių elektronikos prietaisams iki autobusų išorėje ir viduje esančių paslaugų mygtukų su specialiu žymėjimu, pritaikytų klausos ir regos negalią turintiems keleiviams.
Autobusuose sumontuotos rampos įvažiavimui neįgaliojo ar vaiko vežimėliui, o pneumatinė pakaba leidžia pasvirti į dešinę, palengvinant įvažiavimą į saloną. Pakaba gali iškelti autobusą aukštyn, taip padidinant pravažumą ar įveikiant kliūtį.
Inovatyvu: naujuosiuose autobusuose kur kas daugiau privalumų negu dyzelinu varomuose. Ryčio Laurinavičiaus nuotr.
Tikslas – 100 proc. ekologiški
Pasak „Klaipėdos paslaugų“ generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko, uostamiestyje – jau 13 tokių autobusų, padėsiančių Klaipėdai žengti ekologiškumo link.
„Europos Sąjunga seniai numatė reikalavimus, kad nuo 2030 m. didžiuosiuose miestuose neliktų taršių transporto priemonių. Turi likti tik dujomis, elektra arba vandeniliu varomos transporto priemonės. Tuo keliu ir einame, įgyvendiname visas direktyvas ir džiaugiamės, kad tai padaryti pavyko pirmiesiems“, – sakė V. Ramanauskas.
Elektriniai autobusai krausis naktį apie 3,5 val. Pagal gamintojo pateikiamą informaciją, vienu įkrovimu autobusas nuvažiuos ne mažiau nei 411 kilometrų. Vidutinės elektros energijos sąnaudos 100 kilometrų įveikimui – 135,7 kW/h, tad keleivius be trukdžių veš visą dieną.
„Tai – sektinas pavyzdys“
„Važiuojant tokiomis transporto priemonėmis, mieste nebebus išmetama tūkstančiai tonų CO2 emisijų, kietųjų dalelių. Šie įgyti autobusai – pirmas žingsnis, mūsų miestas jį žengia sparčiausiai Lietuvoje. Kiek girdžiu iš kolegų Kaune ir Vilniuje, tai – sektinas pavyzdys“, – pažymėjo Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Šie įgyti autobusai – pirmas žingsnis, mūsų miestas jį žengia sparčiausiai Lietuvoje.
Jis taip pat užsiminė ir dėl bilietų kainų.
„Galiu garantuoti klaipėdiečiams, kad Klaipėda „neišsišoks“ su bilietų kainomis ne daugiau negu Vilnius ar Kaunas. Kalbėta apie kainų dydį, nuolaidas. Neatsitraukiu nuo savo siūlymo, kad žmonės, sulaukę pensinio amžius, galėtų naudotis nemokamai“, – teigė A. Vaitkus.
Pasak mero, šie elektrobusai ateityje veikiausiai taps viena pigiausių transporto priemonių gyventojams.
„Dabar didžiausias mūsų siekis – pasiekti bendrą susitarimą su elektros tiekėjais, jog šie leistų įrengti daugiau elektrobusų įkrovimo vietų, kad jau artimiausioje ateityje galėtumėme visus dyzelinu varomus autobusus pakeisti į elektrinius“, – sakė uostamiesčio vadovas.
Arvydas Vaitkus. Ryčio Laurinavičiaus nuotr.
Pirmauja Baltijos šalyse
Pažymima, kad bendrovės „Busnex“ Lietuvoje atstovaujamo prekinio ženklo „YES EU“ ir koncerno „CRRC Electric Vehicle Co. Ltd“ europinio standarto elektriniai autobusai „YES EU18“ yra naujiena Lietuvoje, tačiau jau ne vienerius metus jais vežami keleiviai Belgijoje, Norvegijoje, Italijoje ir kitose ES šalyse.
Net 18 metrų siekiantys elektriniai autobusai pakeis bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ iki šiol naudojamas analogiško dydžio dyzelinu varomas keleivinio transporto priemones.
Miesto tipo žemagrindžiai autobusai nupirkti su ES fondų parama, vykdant bendrą Klaipėdos savivaldybės ir bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimas“.
13 pailgintų elektrinių autobusų kainavo 8,047 mln. eurų, iš kurių tik 15 proc. sumos apmokėjo Klaipėdos savivaldybė.
„Mes, keleivių vežėjai, visada labai džiaugiamės naujomis transporto priemonėmis, kuriomis keleivius galima vežti patogiau, geriau ir maloniau“, – džiaugėsi Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Bendrovės „Busnex“ vadovas Simonas Ramanauskas akcentavo, kad Klaipėda pirmauja net ir Baltijos šalyse.
„Baltijos šalyse tokie ilgieji elektriniai autobusai yra pirmieji. Nei Vilnius, nei Kaunas jų neturi. Kiti Lietuvos miestai ir miesteliai renkasi mažesnius 9–10 metrų autobusus“, – sakė S. Ramanauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Konkurso „Saugiausia ikimokyklinio ugdymo įstaiga“ nugalėtojai – Klaipėdos rajonui atstovavę mažieji1
Gegužės 9 dieną Klaipėdos apskrities vyriausiajame policijos komisariate (VPK) vyko konkurso „Saugiausia ikimokyklinio ugdymo įstaiga“ finalas, kuriame rungėsi aštuonios mažųjų komandos, geriausiomis pripažintos Klaipėdos apskriti...
-
Jaunieji geografijos mokslo aistruoliai
Klaipėdoje sulaukta daugiau nei 80 gabiausių jaunųjų geografų iš įvairių Lietuvos miestų, kurie jėgas išbandė Lietuvos mokinių geografijos olimpiadoje. Šių metų tema: „Kalnai – žemės puošmena“. Moksl...
-
Studentai skelbė spaudos laisvę
Klaipėdos universitete būsimieji žurnalistai triukšmingai ir žaismingai paminėjo 120-ąsias spaudos atgavimo metines, kartu ir Žurnalistų dieną. Retro stiliumi paskelbta apie laisvą spaudą. Dėstytojai ir fakulteto vadovybė pakviesti į kiek ...
-
L. Kasčiūnas apie HIMARS šaudymo pratybas Lietuvoje: tai – naujovė, siunčiant aiškią žinią14
HIMARS šaudymo pratybas Lietuvoje krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas vadina svarbiu Rusijos atgrasymo veiksniu. ...
-
Elegancijos ir kūno plastikos šventė
Klaipėdoje surengtoje elegancijos ir kūno plastikos šventėje – gimnastikos pavasario sporto turnyre „Kregždutės 2024“ – sulaukta per du šimtus gimnasčių – dešimt komandų iš Latvijos, Ukrainos ir...
-
Apie knygas ir gyvenimą – be užuolankų4
„Gerbiama redakcija!“, – taip prasidedančius laiškus iki šiol gauna laikraščių leidėjai. Šią frazę savo knygai pavadinti pasirinko 16 metų dienraščiui „Klaipėda“ vadovavęs žurnalistas,...
-
Uostamiestyje sugedus žibintams, ieškoma kaltininkų5
Antradienio naktį, Debreceno gatvėje ir Taikos prospekte neveikė daugiabučių kiemų žibintai, dėl ko gyventojai pasipiktino, esą vėlai grįžtant iš darbo aklinoje tamsoje nėra saugu. Vieni miestiečiai aiškino, kad šviesos kiemu...
-
Naujoje požeminėje perėjoje Klaipėdoje – svastikos17
Baltijos prospekto naujosios estakados požeminėje perėjoje – ne tik grafičiais, bet ir svastikomis apipaišytos sienos. Kas galėjo jas subjauroti, nežinoma, tačiau už tokių simbolių paišymą gresia nemenkos baudos. ...
-
Klaipėdietį išgąsdino byrantis tinkas: pranešė ugniagesiams5
Klaipėdietį išgąsdino nuo pastato Tiltų gatvėje pradėjęs byrėti tinkas. Dėl šios priežastis buvo kreiptasi į ugniagesius gelbėtojus, kurie atvyko ir aptvėrė teritoriją stop juosta. Nepaisant to, dar tą pačią dieną gyventojai, u...
-
Klaipėdoje – išankstinių rinkimų ažiotažas13
Išankstiniai prezidento rinkimai šįkart sulaukė kur kas didesnio susidomėjimo, nei prieš penkerius metus. Pirmąją rinkimų dieną tiek visoje Lietuvoje, tiek ir Klaipėdos mieste iš anksto savo pilietinę pareigą atliko beveik...