- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Klaipėdos paslaugos“: elektrinius autobusus dar reikia prisijaukinti
-
„Klaipėdos paslaugos“: elektrinius autobusus dar reikia prisijaukinti
-
„Klaipėdos paslaugos“: elektrinius autobusus dar reikia prisijaukinti
-
„Klaipėdos paslaugos“: elektrinius autobusus dar reikia prisijaukinti
-
„Klaipėdos paslaugos“: elektrinius autobusus dar reikia prisijaukinti
Elektra varomas transportas tampa kasdienybe. Gatvėse pastebimai daugėja elektrinių lengvųjų automobilių, jų gamintojai skelbia apie augančius pardavimus. Ne vienas klaipėdietis jau išbandė ir keliones mieste kursuojančiais elektra varomais autobusais. Juos eksploatuojančios bendrovės UAB „Klaipėdos paslaugos“ specialistai pripažįsta, kad naujieji „YES EU18“ – tai kompiuteriai ant ratų, tai naujos technologijos ir galimybės, kurias dar reikia įvaldyti.
Senų žinių vairuotojams nepakaks
„Susidūrus su šia itin išmania technika mokėti vairuoti autobusą nebeužtenka. Dabar mūsų laukia iššūkis – išmokyti savo vairuotojus efektyviai ir ekonomiškai valdyti naujuosius elektrinius autobusus“, – sakė Imantas Paliakas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ Eksploatacijos departamento direktorius.
UAB „Klaipėdos paslaugos“ vairuotojai apmokyti ekonomiško vairavimo, ateityje taip pat ketinama gerinti šias darbuotojų kompetencijas.
„Yra tokie niuansai kaip stabdymo, pagreitėjimo dinamika. Elektrinis autobusas gali išnaudoti inercijos jėgą tiek gamindamas, tiek taupydamas elektrą. Nors 18 metrų autobusas turi galingą variklį, nebūtina spausti greičio pedalą iki maksimumo. Nuosaikesnis įsibėgėjimas mažina ne tik energijos sąnaudas, bet ir didina keleivių saugumą“, – naujų autobusų valdymo ypatumus aiškino I. Paliakas.
Elektriniame autobuse apstu kompiuterinės įrangos, vien vaizdo stebėjimui įrengtos 5 kameros. Apie kliūtis vairuotojui signalizuoja garso signalai ir vaizdai monitoriuje.
„Gedimų pranešimai ir jų kodai pateikiami vairuotojo prietaisų skydelyje, juos reikia suprasti, laiku informuoti apie nesklandumus gamintoją. Jis yra suteikęs 10 metų garantiją tiek programinės įrangos atnaujinimui, tiek traukos akumuliatoriams (baterijoms). Tai jau visai kitas pasaulis ir technologijos, lyginant su autobusais, kuriuos iki šiol mums teko naudoti“, – pasakojo UAB „Klaipėdos paslaugos“ Eksploatacijos departamento direktorius.
Elektriniai autobusai – investicija į ekologiją
Pagal gamintojo pateikiamą informaciją, „YES EU18“ elektriniai autobusai vienu įkrovimu nuvažiuoja apie 400 kilometrų. Vidutinės elektros energijos sąnaudos šimtui kilometrų siekia 135,7 kW/h.
Kad autobusas galėtų dirbti visą dieną, jo akumuliatoriai turi būti kraunami apie 3,5 valandos. Be jau turimų 15 elektrinių autobusų, UAB „Klaipėdos paslaugos“ šiemet savo parką papildys dar 21 elektriniu autobusu. Kad jiems užtektų vietos bei galios įkrovai, bendrovė investavo arti pusantro milijono eurų į įkrovos stotelių infrastruktūrą.
„Klaipėda išlieka ekologinio viešojo transporto lyderiu šalyje. Nors išoriškai gali pasirodyti, kad niekas nepasikeitė – gatvėmis važiuoja tokie patys mėlyni autobusai, dyzelinių ir dujinių autobusų atsisakymas turi įtakos visiems. Su kiekvienu mūsų įsigytu nauju elektriniu autobusu mieste oro tarša mažėja dešimtimis tonų. Visi tie investuojami milijonai eurų – tai investicija į mūsų, mūsų vaikų sveikatą“, – akcentavo Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.
Planuojama, kad jau šiemet UAB „Klaipėdos paslaugos“ elektriniais autobusais pakeis visus miesto maršrutais važinėjančius dyzelinu varomus autobusus. Klaipėdos miesto savivaldybei priklausanti bendrovė aptarnauja apie 40 proc. maršrutų, vežančių keleivius uostamiestyje didžiaisiais autobusais. Kitą dalį maršrutų aptarnauja privatūs vežėjai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangos oro uosto teritorijoje bus kertamas miškas4
Užtikrinant orlaivių saugą, Palangos oro uosto teritorijos rytinėje dalyje bus naikinamas anksčiau valstybei priklausęs miškas. ...
-
Išleistas ar ištaškytas milijonas?23
Klaipėdos tarybos posėdyje opozicijos atstovai miesto merui Arvydui Vaitkui uždavė klausimą – koks viešosios įstaigos „Klaipėda ID“ likimas? ...
-
Trumpam užsuks vasara
Nuo šiandienos žvarbų orą kuriam laikui pamiršime, laukia gana vasariški orai, bent jau šį savaitgalį ir pirmąją kitos savaitės pusę. Sinoptikai žada kai kuriomis dienomis orą sušilsiant net iki 23 laipsnių &scaro...
-
I. Kanto viešojoje bibliotekoje – pokyčiai: Laukininkų padalinys laikinai uždarytas
Klaipėdos savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos Laukininkų padalinyje vyksta remonto darbai, kurie truks apie tris mėnesius. Bus atnaujintos bibliotekos knygų lentynos, pakeistos grindys, padažytos sienos ir atlikti kiti būtini darba...
-
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę: kiemuose – šimtai apleistų automobilių6
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę dėl kiemuose rūdijančių apleistų automobilių. Aiškėja, kad pernai surašyta daugiau nei 500 protokolų dėl apleistų mašinų. ...
-
Mažosios Lietuvos istorijos muziejus švenčia dvi sukaktis: pastato istorija – turtinga7
Šiemet Mažosios Lietuvos istorijos muziejus (MLIM) švenčia dvi sukaktis – pastato 250-metį ir muziejaus veiklos šimtmetį. Šiai progai paminėti čia vyks įvairūs renginiai, užsiėmimai, edukacijos, o kad būtų lengviau...
-
A. Vaitkus medicinos darbuotojams: ačiū, kad esate atsidavę savo profesijai
Brangūs medicinos darbuotojai, ...
-
Vienoje judresnių uostamiesčio sankryžų – kvaištelėjęs šou14
Vienoje judresnių uostamiesčio sankryžų vairuotojams atvipo žandikauliai išvydus, ką išdarinėja paaugliai, važiuodami automobiliu. ...
-
Neringoje prasideda žvejų šventė „Žiobrinės“, parą už įvažiavimą į kurortą mokėti nereikės
Neringoje penktadienį prasideda pavasarinė žvejų šventė „Žiobrinės“, šia proga parą bus taikoma įvažiavimo į kurortą lengvata. ...
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas2
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...